Sunday 8 January 2012

Kad Kredit: Israel Ancam Balas Tindakan Hacker Saudi

Timbalan Menteri Luar Negeri Israel Danny Ayalon berjanji akan membalas terhadap penyiaran online dari ribuan perincian kad kredit warga Israel oleh seorang hacker Arab Saudi.

"Israel memiliki kemampuan aktif untuk menyerang mereka yang berusaha untuk merosak, dan tidak ada agen atau hacker yang akan kebal dari tindakan pembalasan kami," katanya pada hari Sabtu lalu (7/1).

Sebelumnya dilaporkan, seorang hacker berusia 19 tahun Saudi mendedahkan perincian sekitar 6.000 akaun aktif warga Israel Khamis malam lalu .

Hacker, mengidentifikasi dirinya sebagai 0xOmar, mendakwa telah menerbitkan perincian dari 400.000 kad kredit warga Israel.

0xOmar menyalahkan "lobi Zionis" atas tindakan bengis mereka di Palestin sehingga dia membocorkan perincian kad kredit, dalam sambutannya yang dipublikasikan di Internet.

"Saya sudah meng-hack lebih dari yang dapat anda bayangkan," tulis hacker itu, mendakwa bahawa dia mengumpulkan hampir satu juta nombor kad kredit warga Israel dan akan segera mendedahkan semuanya.(IH/sumber)

No comments:

Post a Comment