Menempatkan sebuah pusat beli-belah dan empat apartment termasuk satu yang masih dalam pembinaan, hartanah itu dijangka menarik minat ramai penduduk Bosnia dan Herzegovina yang mahukan kehidupan tenang dan damai, memandangkan masih belum banyak pembangunan di kawasan itu.


Dikelilingi bukit-bukau yang memukau pandangan, pinggir bandar Sarajevo itu merupakan kawasan dengan kepadatan oksigen tertinggi di Eropah.


Menteri Pembangunan Usahawan, Datuk Seri Mohd. Redzuan Yusof yang melawat hartanah itu hari ini berkata, kejayaan Badli Hisham adalah manifestasi kejayaan anak bangsa Malaysia yang cukup gigih dah bekerja keras untuk membangunkan perniagaannya.


Kata beliau, kejayaan anak jati Kuala Kangsar itu harus menjadi inspirasi kepada usahawan bumiputera yang lain untuk terus memacu kejayaan.


“Dia mempunyai ketahanan yang begitu tinggi, bagaimana dia mampu membangunkan empat buah apartment dan sebuah pusat beli-belah.


“Ia begitu sukar pada mulanya tapi hari ini saya lihat kejayaannya boleh memberi keyakinan kepada usahawan lain untuk datang ke sini bagi memulakan perniagaan,” katanya.


Dalam pada itu, Badli Hisham ketika ditemui berkata, usaha beliau mengembangkan perniagaan bermula beberapa tahun dahulu hasil galakan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad yang mahu lebih ramai usahawan Malaysia mengembangkan perniagaan ke Bosnia dan Herzegovina.


Katanya, keempat-empat apartment itu - Villa Dahlia, Villa Iris, Villa Lavanda dan Villa Mak - kini mendapat perhatian bukan sahaja penduduk tempatan, malah ekspatriat dari negara luar terutamanya negara-negara Arab. - UTUSAN ONLINE