Friday 21 May 2010

Bank Islam serah zakat perniagaan RM8.9 juta

Bank Islam Terus Pekak, 3 Pegawai Polis Bukit Aman Datang Siasat..

Bank Islam Terus Pekak, 3 Pegawai Polis Bukit Aman Datang Siasat..
Nak tahu masalahnya? Klik gambar ini..

KL MEI MEI 21 10:
Bank Islam Malaysia Berhad menyerahkan zakat perniagaan lebih RM8.9 juta bagi tahun kewangan berakhir 30 Jun 2009 kepada pengelola zakat negeri dalam majlis penyerahan cek di sini, semalam. Jumlah berkenaan adalah peningkatan 82.9 peratus berbanding pembayaran zakat pada tahun 2008 iaitu RM4.8 juta.

Pengarah Urusan Bank Islam Malaysia Berhad, Datuk Seri Zukri Samat, berkata meskipun beroperasi dalam persekitaran yang mencabar akibat kemelesetan ekonomi global, Bank Islam mencatat keuntungan sebelum cukai dan zakat RM233.1 juta pada tahun kewangan berakhir 2009.

“Pencapaian kewangan yang memberangsangkan dan jumlah kenaikan dana ini membuktikan keyakinan masyarakat terhadap institusi kewangan Islam semakin bertambah seterusnya membolehkan Bank Islam mengagihkan jumlah zakat lebih tinggi” katanya.

Hadir menyaksikan majlis penyerahan cek kepada 13 wakil majlis agama Islam dan pusat zakat negeri itu ialah Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Jamil Khir Baharom. Zukri berkata, majlis agama Islam dan dan pusat zakat negeri bersetuju membenarkan Bank Islam mengagihkan sebahagian daripada zakat ini sebaik-baiknya kepada golongan yang memerlukan. (AK)

No comments:

Post a Comment