Sunday 19 June 2011

Umno bunuh pengusaha kereta terpakai Bumiputera?




"Semakin hari rakyat, usahawan diperkenalkan dengan pelbagai akta dan undang-undang baru. Antaranya kereta terpakai perlu menjalani pemeriksaan Puspakom. Eloklah tu, pengusaha kereta terpakai bumiputera dah mula protes, mengatakan Akta ini MEMBUNUH PENGUSAHA DALAM KALANGAN BUMIPUTERA.


HIDUP MELAYU !

Apa boleh buat UMNO, PERKASA dan UTUSAN sibuk buat laporan polis Perhimpunan BERSIH, Bukannya nak MEMBELA PENIAGA MELAYU !

BANTAH PINDAAN AKTA.

Sinar Harian 17 Jun 2011 - Persatuan Perniagaan Kenderaan Negeri Melaka mendakwa, pengguna akan menerima kesan sekiranya Kementerian Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan (KPDNKK) meneruskan pindaan terhadap Akta Sewa Beli 1967 yang berkuat kuasa semalam.

Mengikut pindaan itu, katanya, semua kereta terpaksa melalui pemeriksaan tambahan 14 perkara sebelum ia boleh dipindah milik kepada pembeli baru.

PENGUSAHA JUALAN KERETA TERPAKAI, ZAINAL ABU BAKAR, 38, PULA MENDAKWA, AKTA BERKENAAN JUGA AKAN MEMBUNUH PENGUSAHA DALAM KALANGAN BUMIPUTERA.

“Syarat akta berkenaan juga memaksa pengusaha melangsaikan segala baki pinjaman kenderaan terpakai dalam tempoh tujuh hari sebelum membolehkan pembeli membeli kereta baru.

“Ia sudah pasti membebankan pengusaha yang kekurangan modal untuk meneruskan perniagaan mereka,” katanya, sambil mendakwa ramai pengusaha bumiputera akan gulung tikar.

http://www.sinarharian.com.my/sh/mns/content/story9199323.asp

Artikel berkaitan sebelum ini :

SEMUA PENJUAL KERETA AKAN SOKONG PAKATAN RAKYAT http://amkns.blogspot.com/2011/05/semua-penjual-kereta-akan-sokong.html

JUAL KERETA TERPAKAI KENA PERIKSA AIRCOND, GILA KE?

http://amkns.blogspot.com/2011/06/jual-kereta-terpakai-kena-periksa.html

"

(Diangkat dari Tranungkite Online)

No comments:

Post a Comment