Friday 5 August 2016

Aiskrim King Potong perisa kelapa disesuaikan mengikut selera dan suasana panas.



TIADA apa yang dapat menandingi kenikmatan dan rasa segar daripada sebatang aiskrim apatah lagi dalam keadaan cuaca panas.
Sehubungan itu, F&N Creameries (M) Sdn. Bhd. memperkenalkan aiskrim King’s potong kelapa baharu yang sesuai dinikmati bersama keluarga.
Menurut Pengurus Besarnya, Michael Loh, dalam memenuhi cita rasa Asia, King’s Potong sentiasa mempergiatkan usahanya untuk mencari perisa-perisa kegemaran rakyat tempatan.
“Menerusi penyelidikan yang telah dilakukan oleh King’s, maka lahirlah aiskrim berperisa kelapa sebenar yang menjadi kegemaran rakyat Malaysia.
“Diperbuat daripada 100 peratus santan kelapa Thailand bersama cebisan isinya, King’s Potong Kelapa ini ibarat buah kelapa asli yang segar.
“Rasa krimnya yang lembut dan enak sememangnya dapat menarik hati semua penggemar kelapa di luar sana.
“Ia juga bebas daripada sebarang perisa tiruan,” katanya.
Beliau yakin aiskrim tersebut akan mendapat sambutan hangat daripada orang ramai.
Michael berkata, keadaan cuaca yang panas terik di Malaysia, aiskrim potong bukan sahaja dapat menyegarkan tetapi membantu menurunkan suhu badan.
King Potong dijual pada harga RM9.30 sekotak dan RM1.60 sebatang termasuk cukai barang dan perkhidmatan.
Ia boleh didapati di semua pasar raya utama sejak 1 Mei lalu.
F&N Creameries adalah sebuah anak syarikat milik penuh konglomerat hartanah Fraser dan Neave Limited.
Ia menghasilkan pelbagai aiskrim yang disahkan halal dalam pelbagai perisa unik dan tradisional.
Aiskrim tersebut dipasarkan di beberapa negara seperti Malaysia, Singapura, Brunei, Kemboja, Timor Timur, Indonesia, Filipina, Hong kong, Macau dan Kanada.
Sejak ditubuhkan 36 tahun yang lalu, syarikat ini juga mengendalikan jenama-jenama aiskrim sendiri seperti Magnolia, King’s dan Meadow Gold. (kosmo!)

No comments:

Post a Comment