Tuesday 15 November 2016

Aiskrim Ohsemm lebar sayap perniagaan.


 Orang ramai menunggu giliran untuk menikmati aiskrim percuma sempena pelancaran aiskrim Ohsemm di Bangi Sentral, Selangor baru-baru ini.
MEMBUKA kios aiskrim secara francais di Universiti Teknologi Mara, Shah Alam, Selangor kira-kira enam tahun lalu menjadi batu loncatan kepada Mohd. Syakir Sa’adon, 30, untuk mengembangkan perniagaan itu secara serius dan menggunakan jenama sendiri yang dikenali sebagai Ohsemm.
Mohd. Syakir yang menjadi pengasas jenama itu berkata, dia mula menggunakan jenama sendiri pada tahun lalu apabila syarikat francais tersebut mempunyai masalah dan gulung tikar.
“Disebabkan masalah itu, saya memberanikan diri untuk mengembangkan perniagaan aiskrim lembut menggunakan jenama sendiri yang dikenali sebagai Ohsemm iaitu diambil daripada perkataan awesome yang membawa maksud hebat.
“Bermula bulan ini, Ohsemm melebarkan sayap ke Sabah dan dalam perancangan untuk membuka beberapa kios di sekitar Kuala Lumpur,” katanya pada Majlis Memperkenalkan Jenama Aiskrim Ohsemm di Bangi Sentral, Selangor baru-baru ini.
Ujar Mohd. Syakir, hatinya mula terpaut dengan perniagaan aiskrim kerana ia tidak memerlukan modal yang sangat besar dan rendah risiko.
Di samping itu, cuaca yang panas dan lembap sepanjang tahun di negara ini sangat sesuai untuk perniagaan aiskrim yang digemari oleh kanak-kanak mahupun orang dewasa.
Ohsemm beroperasi secara online dan model perniagaan adalah rendah.
Dia turut menerima tempahan-tempahan aiskrim untuk majlis perkahwinan, pelancaran syarikat, rumah terbuka dan sambutan hari lahir.
Pihaknya juga merancang untuk mempunyai ejen yang beroperasi menggunakan lori di setiap negeri.
Ia bagi mendekati pelanggan dan menyebar luas kelazatan aiskrim yang mengetengahkan tiga perisa iaitu coklat, vanila dan strawberi pada harga RM1 bagi satu kon.
Orang ramai yang berminat untuk membuat tempahan boleh menghubungi talian 019- 603 1650.
Selain itu, mereka boleh melayari Instagram, ohsemm_soft_ice_cream dan Facebook, ohsemm soft ice cream-Hq.
Untuk maklumat lanjut mengenai Ohsemm termasuk pakej bisnes, boleh layari www.aiskrimohsemm.com.my.

No comments:

Post a Comment