Wednesday 13 December 2017

SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE


SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE

Bismillahhh... 
Assalammualaikum semua... Lamanya saya tak menulis, akhir² ni sejak cuti sekolah masa lebih terluang dengan anak²...Ammar kebelakangan ni semakin menjadi² tantrumnya... Baru² ni balik kampung rasa macam pergi ke medan perang pun ada,tak dapat nak duduk satu tempat berborak... asyik mengejar Ammar je huhuhu... Inilah indahnya ada anak istimewa... So harini saya nak tulis sikit je cerita pasal SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE yang saya buat untuk customer baru²ni... 

Sebenarnya entri ni saya taip guna handphone, terasa kekoknya lahai sebab firstime nak mencuba... Masih tak berapa nak faham lagi macamana nak attach picture dan nak adjust font bagai... Tapi atleast kita cuba kan... Daripada tak cuba, langsung tak tahu feeling orang tulis blog guna handphone kan huhuhu.... 

SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE

Alhamdulilah masa lepas balik dari kampung haritu ramai yang menanti stok produk homemade. Tapi yang harini saya nak story pasal sabun beras kunyit tu je... Sebab nak cerita ringkas² je kan... Sabun beras kunyit ni kalau korang nak tahu adalah sabun yang paling baru saya keluarkan... Sabun ni sama je dengan sabun organik homemade yang lain cuma bahan yang ada dalam sabun ni lebih best... Macam biasa saya hanya akan guna bahan asli... Saya tak guna sebarang estrak @ pewangi

Apa yang terdapat dalam sabun beras kunyit saya ini adalah beras yang dah dijadikan tepung,kunyit india(khas untuk muka),madu, dan minyak zaitun. Kunyit india ni bukan macam kunyit goreng ikan ye korang... Kunyit india ni semua orang pun dah tau memang power sangat untuk kecantikan kulit. Yang paling win kalau bab nak kecutkan jerawat & pudarkan parut jerawat memang superb awesome dengan kunyit india ni...kalau korang tak percaya boleh try... 

Kombinasi beras, kunyit india, madu dan minyak zaitun memang sangat² memberi kesan yang best sangat. Semua yang dah try sabun ni semua cakap best. Dan yang bestnya, sabun ni boleh buat masker taw... Tak ramai yang tahu sebab tiada pendedahan yang cukup mengenai cara guna sebagai masker tapi kat sini saya ceritalah sikit bagaimana sabun ni boleh bertukar jadi masker... Jeng³....

Cara tukar SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE jadi masker...zam zam alakazammmm..... Hehehe
1) basahkan muka
2) pegang sabun
3) tonyoh pada muka
4) tonyoh sampai keluar buih putih halus² yang pekat
5) biarkan buih tu mengering
6) dah puashati boleh bilas... Kalau taknak tunggu keringpun takpe... 

Apa yang korang akan dapat daripada penggunaan SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE ni adalah, kulit korang terasa tegang tapi lembab... Jangan risau, korang tidak akan rasa pedih @ kulit terik walaupin korang guna sabun ni kerap... Then kalau yang ada jerawat tu cepat kecut jerawatnya... Kalau yang ada jerawat pasir pula akan cepat recover.... 

Selain tu sabun ni akan bantu mencerahkan kulit wajah yang kusam dan pudarkan bekas²jerawat korang. Apa yang penting sabun ni 100% organik... Korang boleh guna dengan senang & tenang gitewww...lagi satu, sabun ni mengandungi minyak zaitun & madu tau... Kalau korang dapat nanti dia macam basah² tu korang jangan kaget sangat pulak... Kang ada pula yang claim dapat sabun basi pula... Naya saya nak menjawab kok kena viral nanti kihkihkih.... So far, sabun saya belum ada yang basi lagi... Sebabnya belum ada lagi dalam kamus bidang kecantikan istilah sabun basi kihkihkih.... 

SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE

SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE

Saat yang paling menggerunkan saya setiap kali pos barang kepada customer...sedih ooo...kadang² customer dapat barang "terrosak" dek posmen...tapi takpe...saya dah settle dengan customer...hope lepas ni abam2 posmen tolong sopan santun sikit hantar barang saya hokeyyy..

Faham tak penjelasan saya?  Kalau tak faham tapi berminat nak fahamkan korang roger² saya ek.. Rasanya cukup sampai disini cerita SABUN BERAS KUNYIT HOMEMADE saya... Ammar dah mula berebut handphone dah dengan saya nih huhuhuhu...Kita jumpa lagi next entri...
Wassalam.

(sabun-beras-kunyit-homemade.html)

No comments:

Post a Comment