Saturday 1 April 2017

Najib Razak Teroka Peluang Baharu Di India?

 Najib bersama Rosmah (belakang, dua dari kiri) tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai bagi memulakan lawatan rasmi selama enam hari ke India bermula semalam.

CHENNAI – Datuk Seri Najib Tun Razak menaruh harapan untuk meneroka peluang-peluang baharu semasa lawatan rasmi beliau ke India bermula semalam.


Perdana Menteri berkata, beliau berharap dapat bertukar-tukar idea dan mengadakan perbincangan yang berhasil dengan Perdana Menteri, Narendra Modi (gambar kecil) bagi memperkukuhkan hubungan dua hala antara kedua-dua buah negara.
“Ini merupakan lawatan saya kali ketiga ke India sejak menyandang jawatan Perdana Menteri (2009).
“Semasa lawatan ini, saya akan menemui antara lainnya peneraju industri dan menghadiri mesyuarat Majlis Penasihat Sains dan Inovasi Global ketujuh,” kata Najib dalam laman blog najibrazak.com semalam.
Dalam pada itu, Najib tiba di sini semalam untuk memulakan lawatan rasmi enam hari ke India termasuk ke New Delhi dan Jaipur.
Pesawat khas yang membawa Perdana Menteri dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor mendarat di Lapangan Terbang Antarabangsa Chennai pada pukul 1.50 tengah hari waktu tempatan (pukul 4.25 petang waktu Malaysia).

No comments:

Post a Comment