Saturday 8 April 2017

Berhati-hati, Peguam Pun Didakwa Pecah Amanah.

 OOI LYE (kiri) diiringi anggota polis keluar dari Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur semalam selepas didakwa atas lima pertuduhan pecah amanah membabitkan wang berjumlah RM1.18 juta.



KUALA LUMPUR – Seorang peguam wanita dihadapkan ke Mahkamah Sesyen di sini semalam atas lima pertuduhan melakukan pecah amanah membabitkan wang berjumlah RM1.18 juta berhubung pembelian rumah.
Bagaimanapun, tertuduh, Yap Ooi Lye, 37, tidak mengaku salah selepas kesemua pertuduhan terhadapnya dibacakan di hadapan Hakim Hasbullah Adam.
Mengikut pertuduhan pertama hingga kelima, dia sebagai peguam bela dan peguam cara firma yang diamanahkan de­ngan penguasaan wang akaun pelanggan Firma HSBC telah melakukan pecah amanah jenayah terhadap wang pertaruhan berjumlah RM1,187,000 yang dibayar oleh Ong Hun Long, Chin Yee Teen, Ooi Sui Huat, Tiew Chor Chee, Lei Choy Wan, Lee Chee Meng dan Ong Hun Long.
Wang itu adalah bagi urusan membeli rumah di Taman Melor dan Taman Pandan Indah, Ampang serta Taman Sri Murni, Off Jalan Ipoh di sini antara 11 Februari 2014 hingga 29 September 2016 di Firma Tetuan Jenny Yap & Associates di alamat 34-1 Jalan Metro Perdana 8, Taman Usahawan Kepong di sini. (Kosmo!)

Info, Rakyat Indonesia Bisa Kerja Di Korea Selatan, Gaji Hampir 1 Juta Rp Sehari.

klik di sini....


No comments:

Post a Comment