Wednesday 25 October 2017

Ratu Elizabeth II Miliki Restoran McDonald’s Sendiri.





JIKA bercakap mengenai kerabat diraja, sudah pasti imej yang dibayangkan adalah kehidupan yang serba mewah dan segala urusan peribadi diuruskan oleh pembantu.

Itu memang gambaran yang tepat bagi kehidupan Ratu Elizabeth II, tetapi baginda turut berusaha untuk ‘mencari duit lebih’.
Meskipun baginda merupakan ratu bagi 52 buah negara Komanwel di seluruh dunia, namun baginda masih menjalankan perniagaannya sendiri dan turut memiliki cawangan restoran makanan segera di Oxfordshire, England.
Cawangan McDonald’s yang terletak berhampiran pusat membeli-belah Banbury Gateway di kawasan Estate Crown ini dikatakan dimiliki oleh kerabat diraja England.
Jadi secara teknikalnya, sebagai ‘tuan tanah’ kesemua infrastruktur yang didirikan di atas lot tersebut merupakan milik baginda!
Disebabkan itu, francais McDonald’s ini mempunyai reka bentuk dalaman yang ditampilkan juga lain dari yang lain serta tampak mewah dan eksklusif.
Lihat sahaja kerusi-kerusi sofa kulit serta kerusi jenama Eames berwarna putih yang disediakan untuk keselesaan pelanggan yang datang.
Malah,para pelanggan McDonald’s tersebut turut disambut dengan teknologi terkini apabila senarai menu dipamerkan dalam bentuk digital, bukan sekadar papan menu biasa di kebanyakan francais.
Tambah menarik lagi adalah apabila terdapat beberapa tablet yang disediakan untuk kegunaan pelanggan. Jadi mereka yang datang ke sana boleh melayari Internet sambil menjamu selera.
Bukan itu sahaja, restoran tersebut turut menyediakan servis mengecas telefon pintar. Mungkin anda beranggapan yang terdapat banyak wayar yang berselirat di meja tersebut. Namun, mereka tidak menggunakan pengecas telefon biasa, tetapi menggunakan pengecas telefon tanpa wayar!
Bagaimanapun, pengurus dan pemilik francais restoran itu enggan memberikan sebarang komen terhadap khabar angin yang sedang hangat diperkatakan itu. Lapor MYNEWSHUB.CC
IKLAN: 

Informasi Baru Peluang Kerja Di Australia -Ibnu Hasyim.
Pihak kontraktur di Australia membuka peluang kerja-kerja baru bagi sektor pembinaan di bandar-bandar di Australia. Berminat, pihak kami sedia bekalkan maklumat.



No comments:

Post a Comment