Wednesday 5 February 2014

5 Cara Semulajadi Keluarkan Racun Dari Tubuh

5 Cara alami untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh

1 . Lemon hangat dan madu
Salah satu kaedah yang paling sering digunakan untuk menghilangkan racun dari dalam tubuh adalah dengan minum air hangat yang dicampur lemon dan madu setiap pagi .  

Caranya sangat mudah : sediakan segelas air hangat , tambah satu sudu madu , dan beberapa titisan lemon ke dalamnya . Campurkan dan minum . Lakukan ini setiap pagi sebelum anda mengambil makanan lain .

5 Cara alami untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh
2 . Jus lidah buaya
Lidah buaya mempunyai banyak manfaat , tak hanya untuk membuat rambut tumbuh subur . Salah satunya adalah fungsi mengeluarkan racun dari dalam tubuh . Lidah buaya mempunyai zat antioksidan yang membantu menghilangkan zat - zat kimia beracun dalam tubuh kita . Minum segelas jus lidah buaya setiap pagi dan sore . Mengambil minuman ini secara teratur akan membantu anda mengeluarkan racun dari sistem organ tubuh .


5 Cara alami untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh

3 . Jus bawang putih
Anda mungkin tak suka membayangkan bagaimana bau jus bawang putih . Namun minuman ini mengandungi banyak antioksidan dan zat anti mikrob yang sangat bagus untuk membersihkan bahan toksik dalam tubuh . JUs bawang putih juga membantu melancarkan pencernaan dan meningkatkan metabolisme tubuh .


5 Cara alami untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh
4 . Makanan berseratUntuk menghilangkan racun secara semulajadi dari dalam badan anda perlu rajin mengambil makanan berserat . Makanan berserat akan membantu membersihkan sistem dan menghilangkan zat kimia berbahaya atau bahan kimia yang tak diperlukan tubuh . Makanan kaya serat perlu dimasukkan dalam diet setiap hari . Beberapa contoh makanan kaya serat adalah sayur-sayuran hijau , buah , bijirin utuh , dan nasi .

5 Cara alami untuk mengeluarkan racun dari dalam tubuh

5 . Teh herba
Baik teh hijau , teh hitam , teh kayu manis , dan teh herba lain juga baik untuk membersihkan racun dari dalam tubuh . Minum satu cawan teh herba setiap hari dan anda akan melihat perbezaannya dalam masa beberapa hari . Teh herba sangat baik untuk menghilangkan racun dan membersihkan tubuh secara berkesan .
Itulah beberapa minuman dan makanan yang boleh anda penggunaan untuk membersihkan racun dari dalam tubuh . Jangan biarkan racun yang berbahaya terkumpul dan menggerogoti tubuh anda dari dalam . Segera usir racun tersebut dengan lima cara alami tersebut!


By HMH HERBA
 
Lihat sebelum ini.. 
E-Buku IH-81: Herba

No comments:

Post a Comment