Thursday 6 February 2014

Herbal Chicken Resmi Di Buka Di Pesantren Al-Ihsan, Bandung.


IMG 7696 490x326 Herbal Chicken Resmi Buka Outlet di Bandung

HERBAL Chicken , ayam goreng herba yang diuruskan oleh beberapa pengusaha Muslim secara rasmi membuka perwakilannya di Bandung . Pembukaan gerai Herbal Chicken Resto ( HCR ) bertempat di Pondok Pesantren al - Ihsan , Baleendah Kab . Bandung pada hari Jumaat ( 15/11/2013 ) lalu. Acara rasmi dibuka sekitar pukul 08.00 dengan jumlah undangan sekitar seribu orang . Tidak hairan jika saat dibuka , outlet menjadi agak kewalahan melayani para pembeli. 

IMG 7700 490x326 Herbal Chicken Resmi Buka Outlet di Bandung
Kiayi Muhammad berfoto bersama dengan para pemilik Herbal Chicken dan Pengarah Kopontren (kanan )

Acara dirasmikan oleh Kiayi Muhammad HM . , Pimpinan pondok , setengah jam selepas acara istiadat . Outlet HCR di Kopontren PP . Al - Ihsan ini merupakan yang pertama di Bandung . Sebelumnya , HCR sudah membuka cawangan di Sumedang , Purwakarta , dan lima outlet lain di Jakarta . " Mudah - mudahan berkat . Ini merupakan usaha Kopontren yang baru , dan semoga bermanfaat dan santri dan masyarakat sekitar , " ujar Kiyai Muhammad .


IMG 7705 490x326 Herbal Chicken Resmi Buka Outlet di Bandung

Uwes al - Qarni , Pengarah Kopontren al - Ihsan , menjatuhkan pilihan kepada Herbal Chicken kerana rasanya yang enak . "Saya pernah mencuba di Sumedang dan Purwakarta , anak - anak saya juga sangat suka , " terang Uwes kepada islampos . 

 "Dan konsepnya unik . Herba Chicken hanya menjual ayam herba yang sudah jelas selamat dimakan . Jadi dengan kombinasi dua perkara itu ; enak dan sihat , saya fikir tidak akan sukar untuk digemari oleh masyarakat . Jualan zaman sekarang kan harus punya faktor pembeda , dan herba Chicken ini memang punya faktor tersebut . "

IMG 7707 490x326 Herbal Chicken Resmi Buka Outlet di Bandung

Lebih lanjut , Uwes mengatakan bahawa Herbal Chicken boleh memberikan pemasukan tambahan yang besar untuk Kopontren . Salah seorang pelanggan bernama Ibu Diana , mengulas , " Ayamnya enak banget . Lebih enak dari ayam goreng Amerika . "Berminat juga jualan ayam herba ? Boleh hubungi Yayan Suryana di 087879832101 atau PIN BB 25B 934 EF . [ ] (IH)

No comments:

Post a Comment