Monday 22 May 2017

Anak M'sia Jadi Jutawan Dunia, Hanya Bermula RM90!


KUANTAN: Bermula dengan hanya RM90 sahaja, kini anak Malaysia dari Kuantan, Juraidah Mohammad (foto) kini bergelar "Jutawan Muslim Dunia", malah berada dalam ranking kelapan dunia dari sudut pencapaiannya dalam syarikat Forever Living Products (FLP) sekarang.

Bermula sekadar untuk mencari sumber pendapatan bagi menyara kehidupan, beliau tidak sangka FLP telah mengubah kehidupannya seisi keluarga sekarang. Malah suaminya, Ahmad Abdullah yang merupakan anak peneroka Felda Jengka 2, turut merasai perubahan tersebut biar pun baru empat tahun menjadi rakan kongsi syarikat tersebut.

Forever Living Products kini sudah menembusi pasaran ke 160 buah negara di dunia, dan merupakan antara syarikat Multi Leverl Marketing (MLM) terbaik pada masa ini. Menurut Juraidah, beliau berjaya mengecapi kejayaan luar biasa bersama Forever dalam tempoh yang singkat kerana berapa pada platform yang betul. Jika bukan Forever beliau belum tentu akan berada di persada dunia seperti hari ini.

Beliau berjaya meraih kejayaan yang cukup hebat dalam Forever kerana sokongan dan semangat berkumpulan (teamwork) yang ditunjukkan oleh rakan kongsi di bawah rangkaiannya.  Antara kejayaan terbaharu beliau ialah meraih anugerah Chairman's Bonus Manager (CBM) "Level 2" dengan membawa pulang hadiah kemenangan bernilai USD108,o79.96  di Jonanesberg pada tahun lepas (2016),

Malah pada April 2017 yang lalu, beliau sekali lagi menerima anugerah Chairman's Bonus Manager (CBM) "Level 3" di Dubai Rally 2017. Beliau mendapat hadiah kemenangan bernilai USD417,298.00 (mencecah hampir dua juta Ringgit Malaysia).

Walau pun menikmati kejayaan yang cukup hebat ini, namun ramai warga Kuantan khasnya dan Pahaang amnya yang tidak menyedarinya. Ini kerana ramai usahawan Multi Level Marketing (MLM) dan Networking lebih berminat kepada program-program pelaburan skim cepat kaya yang berbentuk SCAM dan PONZI serta dilarang oleh kerajaan.


Ramai dikalangan kita hari ini yang gemar melabur wang untuk duduk diam dengan hasrat mendapat keuntungan berganda-ganda. Namun, hakikatnya wang yang dilabur itu lebur, manakala program pula berkubur. Keuntungan yang diharapkan, akhirnya membawa kesengsaraan dalam kehidupan. 


Apa tidaknya, untuk menyertai sesuatu program mereka sanggup bergolok-gadai dan keluarkan wang simpanan berupa saham di Tabung Haji (TH), Koperasi dan Amanah Saham Bumiputera (ASB). Gara-gara disajikan dengan "duduk diam atau tidur pun dapat duit" akhirnya ramai dintara kita yang menjadi mangsa berbagai-bagai skim pelaburan yang menjanjikan keuntungan luar biasa.


Sedangkan ada anak Malaysia yang menempa kejayaan bertaraf dunia menerusi perniagaan MLM yang lebih telus dan adil pun kita tidak tahu. Semuanya kerana kita terlalu taksub dengan keuntungan segera yang dijanjikan, tanpa mahu merasai penat lelah untuk mencapai kejayaan.


Walhal kita sendiri tahu "9/10 punca rezeki itu didatangkan daripada perniagaan" bukannya pelaburan haram yang diwujudkan oleh pihak-pihak tertentu untuk mengaut keuntungan. Awalnya, agihan keuntungan atas pelaburan (ROI) dibayar dengan cantik untuk menarik perhatian orang ramai. 


Namun, lama kelamaan penganjur akan memberi berbagai alasan apabila mereka gagal membuat pembayaran seperti dijanjikan. Akhirnya hanya kumpulan tertentu sahaja yang akan dibayar iaitu mereka yang masih membuat jualan (sale) dengan mendapatkan pelabur-pelabur baru. 


Selepas melihat mereka gagal untuk membuat bayaran, maka berbagai helah lain dicipta dan akhir sekali website ditutup dan penganjur akan cabut lari tanpa dapat dikesan. ramai dikalangan mereka lari ke Indonesia, mungkin merasa "line clear" di negara tersebut. 

Program "Back To Basic" Empire Team Network (ETN}

Justeru, orang ramai terutamanya yang pernah menjadi mangsa kepada pelaburan haram dan berhasrat untuk menjana pendapatan dalam bidang networking secara sah, adil, telus serta mengikut undang-undang yang telah ditetapkan dipelawa bersama dengan Empire Team Network untuk menempa kejayaan dengan Forever Living Products (FLP).

Mereka sedang mengadakan program "Back To Basic" untuk mengajak seberapa ramai rakyat Malaysia kembali ke pangkal jalan dan tidak lagi terpedaya dengan skim-skim pelaburan haram yang "tumbuh bagaikan cendawan lepas hujan" sekarang ini.

Bermulalah dari sekarang dan beri peluang kepada diri anda memperbaiki diri jika masih berminat untuk menjana pendapatan dan mencari rezeki dalam bidang networking atau Multi Level Marketing. Tiba masanya ubah sikap dan minda untuk menerima perubahan. Buang sikap ego dan takut kepada produk, kerana di situlah mungkin kejayaan tercipta dalam hidup anda. 


Luangkan masa untuk belajar dan dapatkan ilmu-ilmu yang betul dari mereka yang sudah membuktikan kejayaan. Hanya ikut dan akur dengan segala apa yang di ajar anda punyai harapan besar untuk berjaya. Paling menarik, dalam Forever Living Product's anda tidak perlu "main program" seperti bisnes lain. Tidak perlu beli dan simpan barang bawah katil kerana produk yang ditawarkan adalah untuk kegunaan seisi keluarga dan sudah terbukti keberkesanannya.

Produk Forever Living yang mempertaruhkan kebaikan aloe vera atau pokok lidah buaya yang mempunyai 1001 kebaikan sesuai untuk kegunaan seisi keluarga terutamanya Aloe Vera Gel dalam botol kuning yang sangat baik untuk diminum sebagai detox usus dan badan.

Selama 40 tahun produk Forever Living memfokuskan usahanya untuk mencari sumber semulajadi yang terbaik bagi kesihatan dan kecantikan yang dapat dikongsi bersama dengan dunia. Kebaikan aloe vera tidak perlu diperkenalkan lagi dan dunia turut mengiktiraf keupayaan tumbuhan itu membantu manusia menjadi lebih sihat dan cantik.
Produk penjagaan kulit Forever Living yang berasaskan aloe vera adalah secara semulajadinya kaya dengan pelembap yang membantu kulit mengekalkan imbangan lembapan, kelembutan serta keanjalan untuk wajah muda berseri. Lidah buaya tulen adalah ramuan utama dalam produk kami. Untuk memastikan anda hanya mendapatkan yang terbaik, hanya spesies lidah buaya paling mujarab iaitu Barbadensis Miller digunakan,” katanya.

Daripada aspek perniagaan, Forever Living berbeza dengan sistem perniagaan lain kerana tidak menggunakan orang tengah. Selain itu, tiada konsep Point Value (PV), Bonus Value (BV) dan Use Value (UV) kerana keuntungan adalah untuk peniaga sendiri. Dengan bayaran hanya RM90 sekali seumur hidup, anda layak mendapat diskaun 15 peratus ke atas semua produk Forever Living dan tiada syarat dikenakan untuk keahlian kekal aktif.

Hanya bermodalkan RM1,600, secara automatik layak menjadi pengedar VIP untuk mendapatkan diskaun sehingga  35% ke atas semua produk Forever Living. Sama ada untuk anda gunakan sendiri seisi keluarga, atau menjalankan perniagaan ini secara sambilan mahu pun sepenuh masa. Banyak ganjaran dan bonus menarik menanti anda.

Jika mereka boleh berjaya, kenapa tidak anda di luar sana. Di Malaysia, potensi produk Forever Living ini menambahkan pendapatan sudah terbukti, lebih-lebih lagi golongan Melayu Bumiputera. Tidak hairanlah Juraidah Mohamad hanya mengambil mana dua tahun untuk bergelar jutawan.

Ini adalah satu testimoni yang mengagumkan bagi pasaran Bumiputera dan kita  harap lebih ramai menyertai perniagaan ini  seterusnya memperoleh pendapatan sehingga lima angka ke atas. Anda yang berminat menjadi usahawan VIP Forever Living di seluruh Malaysia boleh whatsApp talian hotline 0108672810 (taipVIP_NAMA_LOKASI). Anda akan dhubungi untuk mendapatkan info lanjut dan pencerahan. #advitorial
(http://pahangdaily.blogspot.my)

No comments:

Post a Comment