Friday 21 July 2017

Telekung Sulaman Halus.. Oh Indahnya..
















TELEKUNG TEA didatangkan bersama kotak eksklusif yang sangat sesuai dijadikan hadiah

MENUTUP aurat merupakan aspek penting dalam agama Islam apatah lagi ketika bersolat. Bagi memenuhi keperluan tersebut, terdapat pelbagai jenis telekung di pasaran.


Aneka rekaan eksklusif dan perincian menarik ditawarkan sehinggakan dijadikan cenderamata atau hantaran perkahwinan.
Menyedari potensi itu, sepasang suami isteri, Ahmad Aiman Che Ghani, 34, dan Areej Torla, 34, melalui syarikatnya, Tea Prima International Sdn. Bhd telah mengeluarkan telekung jenama TEA sejak tahun 2013.
Menurut Ahmad Aiman, telekung tersebut mempunyai perincian sulaman tangan yang begitu halus, dijahit rapat, rapi dan cantik.
“Sulaman indah dapat dilihat pada bahagian tepi telekung. Rona benang sulaman yang digunakan menonjolkan lagi keindahan Telekung TEA.
“Kami mahu menghasilkan telekung yang diperindahkan dengan sulaman cantik dan eksklusif untuk dijadikan sebagai hantaran atau hadiah,” katanya ketika ditemui di pejabat Kosmo! di Kuala Lumpur baru-baru ini.
Memilih fabrik rosella premium sebagai material signatur, setiap telekung disulam dengan rekaan corak yang pelbagai mengikut trend terkini seperti flora serta kontemporari.
Ujarnya, rosella premium sangat selesa, lembut, tidak panas dan tidak mudah renyuk.
Selain itu, turut digunakan fabrik sutera satin yang sejuk dan kain kapas.
Menariknya, telekung-telekung itu dijahit menggunakan teknik istimewa dan terletak cantik pada dahi.
Telekung TEA itu tidak memerlukan pemakaian anak tudung. Ia turut menutup bahagian dagu dengan sempurna.
Lebih istimewa, Telekung TEA didatangkan dalam kotak yang cantik dan disertakan dengan kad ucapan yang dicetak mengikut kehendak pelanggan.
Terdapat tiga jenis telekung di bawah jenama ini iaitu TEA Limited, TEA Premium, TEA Basic, Telekung Travel, TEA Kids dan TEA Accesories.
TEA Limited merangkumi koleksi telekung edisi terhad. Kuantiti yang dihasilkan tidak banyak untuk mengekalkan ciri eksklusifnya.
Setiap telekung daripada koleksi ini dipek di dalam kotak hadiah istimewa. Harga telekung koleksi edisi terhad bermula dari RM300 hingga RM1,000.
Eksklusif
Antara rekaan telekung eksklusif tersebut ialah Irisia diperbuat daripada fabrik rosella premium. Ia hadir dalam warna pastel yang menjadi trend masa kini seperti merah jambu, biru, hijau, ungu, kelabu dan putih.
Sulamannya lebih banyak dan tebal, menggabungkan sulaman floral dengan sulaman goyang.
Isabelle pula hanya terdapat dalam warna putih. Ia didatangkan bersama cantuman sulaman bermotif kontemporari dengan sulaman goyang tradisional.
Sementara itu, Andalusia diperbuat daripada fabrik sutera satin yang lembut, sejuk dan tampak mewah. Ia terdapat dalam pelbagai warna pastel seperti beige, merah jambu kabut dan kuning.
TEA Premium pula merupakan koleksi telekung yang sesuai dijadikan hadiah, hantaran perkahwinan atau dipakai harian yang berharga RM180 hingga RM220.
Telekung TEA Premium mempunyai tiga jenis iaitu Seven Petals, Aurelia dan Lotus.
Koleksi TEA Basic pula merupakan telekung asas dan ringkas untuk kegunaan harian yang dikenali sebagai Rossa serta Omra yang berharga RM80 hingga RM130.
Sementara itu, Telekung Travel sesuai digunakan untuk mengembara yang diperbuat daripada fabrik parachute berkualiti tinggi.
Ia didapati dalam pelbagai warna yang mudah dibawa ke mana sahaja pada harga serendah RM50.
Tidak ketinggalan, telekung solat untuk si manja iaitu TEA Kids yang sesuai untuk kanak-kanak berusia tiga hingga 14 tahun pada harga serendah RM40.
TEA Accesories pula merangkumi aksesori untuk telekung seperti beg yang digunakan untuk menyimpan telekung. Terdapat juga sejadah yang kebiasaannya diberikan sebagai hadiah bersama telekung pada harga RM35.
Telekung TEA boleh dibeli di laman web www.telekungtea.com atau di Facebook telekung TEA dan Instagram telekungtea.
TELEKUNG TEA didatangkan bersama kotak eksklusif yang sangat sesuai dijadikan hadiah.

No comments:

Post a Comment